A NASA visszahozná a szuperszonikus repülést.
[good_old_share]
Egy új módszernek köszönhetően sokkal halkabban lehetne utazni hangsebességgel.
A NASA új fejlesztése segíthet visszahozni a szuperszonikus utasszállítást, és lakott terület fölött is lehetővé teheti a mainál kétszer gyorsabb légi utazást, méghozzá az ott lakók őrületbe kergetése nélkül.
Az Egyesült Államokban 1973-ban betiltották a lakott terület fölötti szuperszonikus repülést, hiszen olyan fülsüketítő zaja volt, amit az emberek nem tudtak elviselni.
Az egyetlen gép ami később is járt, az a Concorde volt, de a pilótái kénytelenek voltak már az óceán fölött lelassítani, hogy a szuperszonikus repülés zaja ne zavarja az embereket.
Kedves olvasó! Ha szeretnél tőlünk értesítést kapni a friss hírekről, akkor kattints ide, és iratkozz fel az ingyenes értesítésünkre: http://www.netextra.hu/newsletter/
A Concorde egyébként 1976-tól 2003-ig volt forgalomban.
A NASA azonban most fejlesztett egy olyan repülőgépet, amellyel a hangrobbanás sokkal halkabb, így ezt akár lakott területek fölött is lehetne használni.
A repülőgép prototípusát már júniusban tesztelték egy szélcsatornában, és nagy sikert aratott, így bizakodóan állnak a továbbiakhoz, és nagyon gyors ütemben halad a gép fejlesztése.
Ha pedig később ezt a gyakorlatban is használnák, és lakott terület fölött is engedélyezett lenne, akkor a repülőutakat a felére lehetne csökkenteni, azaz egy 6 órás út mindössze 3 óráig tartana, ami azért lássuk be, mindenkinek sokkal kényelmesebb és kevésbé megterhelő mindenki számára.
A NASA a következő öt évre 390 millió dollárt (bő 100 milliárd forintot) költene el a demórepülő megépítésére és valós körülmények közötti tesztelésére, és biztató jel, hogy ebből az öt évből az elsőnek a költségei már szerepelnek Donald Trump amerikai elnök 2018-as költségvetési tervezetében.
A tesztrepülő a tervek szerint 28,65 méter hosszú lesz és maximum 55 ezer láb (16,76 kilométer) magasságban fog tudni repülni.
A technológiát pedig a NASA megosztaná a repülőgépgyártókkal is, így szinte biztos, hogy előbb utóbb a szuperszonikus repülés elérhető, és engedélyezett lesz.
De itt nem állnak meg. A gép már most is elég halk ahhoz, hogy használható legyen lakott terület fölött, de ők mégjobban csökkenteni akarják a hangját, de a teljesítményét megtartani.
Néhány év múlva pedig már lakott területek fölött akarják tesztelni a gépeket, szóval esélyes, hogy 2020 után már bárki repülhet szuperszonikus gépekkel.
[good_old_share]