Biztos elgondolkodtak rajta hogy amikor bemennek egy boltba akkor sokszor miért vesznek meg olyan dolgokat amire nincs is szükségük, és később meg is bánják hogy megvették.
Most megnézzük a boltok egyszerű de annál hatásosabb módszerét arra hogy rávegyenek minket a felesleges költekezésre.
1.A boltok nagy részének a berendezése az óra járásával ellentétes módon történik. Ez azért van, mert az emberek nagy része jobb kezes, ezért amíg a ballal toljuk a bevásárlókocsit, a jobbal lehet pakolni bele az árut.
2.Az akciós dolgokat elteszik hátra hogy amíg oda tartunk közben meglássunk jó néhány drágább dolgot és nagy eséllyel veszünk is belőle. És persze az akciós dolgokat nem rendezik el olyan szépen, inkább egymásra dobálják őket hiszen ha nem tetszik az elrendezés akkor kisebb az esélye hogy vásárolunk belőle.
3. A különböző típusú vásárlókra külön stratégiát dolgoznak ki. A kozmetikumokat például a bejárattól távol helyezik el. Ez azért van így, hogy mire az anyuka már mindent megvett a gyereknek, nyugodt szívvel tudja magát is megjutalmazni valamivel.
4. A zenével kapcsolatban is arra törekednek, hogy megfeleljen a vásárlói korosztálynak. Hiszen ha tetszik a zene akkor valószínűleg tovább maradunk bent, jókedvünkben még több dolgot veszünk, és mégis úgy tűnik mintha kevesebb időt töltöttünk volna bent.
5. A legősibb és legtöbb pénzt hozó trükk pedig a kasszák környékén lévő sok apróság. Ebből garantáltan sokan dobálnak be a kosarukba még fizetés előtt a sorban állás alatt. Így adják el a magazinokat, cukorkákat, napszemüvegeket és szájfényeket.
Korábbi szemkamerás vizsgálatok már bebizonyították, hogy a legtöbb vásárló a szemmagasság alatt kb. 15-20 fokkal található termékeket nézi meg. Ezért a hipermarketek eszerint állítják be a szemmagasságot, a felnőttek és a gyerekek esetében.
A gyártók pedig óriási pénzeket fizetnek ki azért, hogy a termékeik az úgynevezett: Forró pontokon legyenek elhelyezve.